Electronic Data Interchange (EDI)

Verhoogde efficiëntie door volledig geautomatiseerde inkoopprocessen.


EDI: Verhoogde efficiëntie door volledig geautomatiseerde inkoopprocessen

Door de koppeling tussen uw goederenbeheersysteem en die van ons profiteert u van een geautomatiseerde gegevensuitwisseling. Dit versnelt de bestelprocessen, vermindert handmatige inspanningen en verlaagt de transactiekosten tot 50%.

Wat betekent EDI?

EDI (Electronic Data Interchange) betekent het creëren van een permanente verbinding tussen uw en ons ERP-systeem. Bedrijfsgegevens kunnen volledig automatisch worden uitgewisseld via deze interface, waardoor het inkoopproces wordt versneld. Via de EDI-interface verzendt u uw bestellingen rechtstreeks vanuit uw ERP naar de onze en ontvangt u binnen enkele seconden de orderbevestiging. We sturen ook afleverbonnen en facturen rechtstreeks naar uw systeem zodat u over alle belangrijke gegevens beschikt. U profiteert van ongekende efficiëntie.


De voordelen van EDI:

  • Geautomatiseerde uitwisseling van bedrijfsgegevens
  • Onmiddellijke verwerking van bestellingen
  • Verhoogde efficiëntie door geautomatiseerde gegevensuitwisseling
  • Vermijden van handmatige inspanning
  • Verbeterde gegevenskwaliteit door transmissiefouten te voorkomen
  • Transparantie in de processen voor alle betrokkenen

Automatiseer het inkoopproces – Optimaliseer uw prestaties met EDI

Gestandaardiseerde bedrijfsgegevens kunnen volledig automatisch worden uitgewisseld via een EDI-interface. Als u bijvoorbeeld een bestelling naar Kloeckner Metals ODS in uw ERP-systeem maakt en opslaat, wordt deze automatisch naar ons verzonden en gecontroleerd door een verkoopvertegenwoordiger. We verwerken uw bestelling onmiddellijk en u ontvangt binnen korte tijd een orderbevestiging.

Heeft u leveringsnota’s of facturen nodig? Geen probleem. Zodra de goederen zijn verzonden en de documenten zijn gemaakt door ons systeem, worden ze automatisch rechtstreeks naar uw ERP gestuurd en zijn ze daar te vinden. Verdere telefoontjes of e-mails zijn niet nodig.

Hoewel inkoop de afgelopen jaren al gedeeltelijk is geautomatiseerd door het gebruik van ERP-systemen, worden veel processen nog steeds handmatig afgehandeld. Bestellingen moeten worden verzonden naar de betreffende leverancier, orderbevestigingen en leveringsbonnen moeten worden gecontroleerd en facturen moet worden gearchiveerd. Het gebruik van EDI elimineert bijna al deze activiteiten. Bedrijfsgegevens kunnen binnen enkele seconden in beide richtingen worden uitgewisseld. Een afzonderlijke gegevenscontrole is niet langer nodig omdat een algoritme ervoor zorgt dat afwijkingen onmiddellijk opvallen. Als u een extra verificatie van uw gegevens wilt van een Kloeckner-vertegenwoordiger, dan stellen we dit graag voor u in.

 

Verbeterde datakwaliteit en procestransparantie

„Computers maken geen fouten – mensen wel.“ Helaas is dat waar. De introductie van EDI betekent dat alle gegevens automatisch worden verzonden, gecontroleerd en ontvangen. Dit vermindert de handmatige handelingen tot een minimum en voorkomt transmissiefouten.

Het gebruik van EDI leidt niet alleen tot een geautomatiseerd en versneld inkoopproces voor uw bedrijf, maar ook voor een hoge mate van standaardisatie. Bovendien worden alle transacties transparant gepresenteerd aan de betrokken partners en wat de zakelijke relatie op een aantoonbaar en duurzame manier verbetert. U zult verrast zijn hoe gemakkelijk en efficiënt uw aanbestedingsproces kan zijn.

 

Wij zijn er voor u

Als u vragen heeft over EDI, dan helpt onze klantenservice u graag verder. U kunt ons bereiken via de telefoon of e-mail:

+ 31 85 8884 567 (Ma t/m Vr, 8:00-17:00)

 

 

Ontvang meer informatie over
Kloeckner Connect

Naam

Bedrijfsnaam

Plaats

E-mail